Vilket foder ger du till din/a hund/ar?
Jag är lite nyfiken på vilket foder som ni har till era Pinschrar, jag har ju själv tagit hand om en omplaceringstik på 5 år och jag har haft henne i drygt en månad..just nu har vi införskaffat Robur..som funkar bra till det sättet att hon äter det och kliar sig inte..
Dock så är hon väldigt mager (enligt mig, har inte vägt henne ännu) trots att hon äter precis så mycket som hon ska ha? Jag misstänker att hon kanske bör avmaskas..(fixar det på Måndag..check)
Men vilket fall så är jag nyfiken på vad ni ger era hundar och varför 
När jag tog över min dp var han 8 mån och åt eukanuba för valpar.
Han var väldigt smal och nästan undernärd. Så bytte till royal canin för små hundar när vi gick över på vuxenfoder. Han åt det i lite mer än ett halv år men gick inte upp något.
Sen var han med om en bitolycka och gick ner ännu mer efter operation m.m.
Så jag fick tips om eukanuba jogging & agility. Vilket han äter idag och det funkar mycket bra. Han behöver extra fett i sin mat då han är så aktiv. :)
Min dvärpinscher äter Iams adult small, det enda foder vi faktiskt fått vår galning att äta. Han har fri tillgång då han inte äter särskilt mycket iaf.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Mina äter Royal mini, det funkar fint!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Min pinschertjej gick ner så otroligt mycket i vikt, nu är hon avmaskad (vilket troligtvis var den egentliga orsaken) och får Doggy Activ..har funkat superbra, fin päls och gått upp i vikt